Orestad Gymnasium (Dinamarca)

Els professors no donen respostes sinó que fan preguntes. No predominen les classes tradicionals basades en l´exposició de continguts que els alumnes han de reproduir als controls, sinó que plantegen situacions el més semblants possibles a la vida real. En certs moments (ex: gramàtica) el professor explica però les exposicions són breus i molt ben preparades. També  reserven temps per la monitorització del treball individual o per a respondre a preguntes individuals.

Segons explica Alfredo Hernando,
El aprendizaje cooperativo conquista gran parte del espacio. Sin embargo, me cuesta distinguir a los profesores. También hay muchos estudiantes trabajando solos, en sillones, centrados sobre sus libros y en la pantallas de sus variados dispositivos.
“Probablemente estén estudiando en su tiempo libre” comenta Morten “algunos días de la semana, entre módulo y módulo los alumnos pueden elegir qué hacer, normalmente invierten el tiempo en acabar proyectos, estudiar o también para trabajar en grupos. Disponen de tiempo libre, les concedemos autonomía para que sean capaces de aprender a ser responsables”.
“Probablemente estén estudiando en su tiempo libre” comenta Morten “algunos días de la semana, entre módulo y módulo los alumnos pueden elegir qué hacer, normalmente invierten el tiempo en acabar proyectos, estudiar o también para trabajar en grupos. Disponen de tiempo libre, les concedemos autonomía para que sean capaces de aprender a ser responsables”.
L´espai està pensat perquè es puguin reunir tant en petit grup, com estudiar individualment com en gran grup.
Veure aquí fotos del centre

Think1.tv Vídeo-entrevista.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada