Institut Escola Les Vinyes

Horari dividit en 3 franges.
Per matèries , un 60% del temps, treball disciplinar


Projectes per àmbits , un 20% del temps. Fan un projecte per resoldre un problema, construir, crear, donar un servei o fer alguna cosa que funcioni, comuniqui o emocioni.
  • Es pot mesurar la bellesa?
  • Som atòmics? 
  • Si no hi ha aigua, no hi ha vida?
Durant dues setmanes vàries veg al trimestre.

Projectes transversals. Un 20% del temps.   Els alumnes han d’elaborar un producte, per exemple, un programa de televisió (sobre les drogues). Exemple: 
Organitzar un acte solidari al vostre poble. 2 setmanes per trimestre. Sense classes parcel·lades, sense horaris.





Olga Vallejo. Març 2018. Diari Ara Criatures:

"l’Institut Escola Les Vinyes de Castellbisbal, és un dels centres impulsors d’Escola Nova 21dediquen. Sergi del Moral, cap d’estudis, assegura que per a ell seria més difícil continuar treballant amb el model tradicional: “No m’agradava com es produïen els aprenentatges ni la relació amb alumnes”.
En la mateixa línia impressiona el testimoni de la Carme, professora de secundària de Les Vinyes, que cada dia fa el trajecte Lleida - Castellbisbal - Lleida: “Quan treballava a l’institut tradicional tenia una sensació de fracàs tremenda. Recordo la pregunta constant dels alumnes: «I això per a què serveix?» Poder treballar així ha sigut obrir la finestra, no entenc una altra manera de fer-ho”, diu la Carme. L’equip docent intenta ser un model del que volen que facin els alumnes. “Treballem cooperativament, tenim autonomia, iniciativa, prenem decisions i les avaluem. Si el que proposem val per als alumnes, per a nosaltres també”, afirma Del Moral. Reconeix que canviar les coses implica un consum d’energia important i has de justificar el que fas perquè estàs qüestionat.



"Poder treballar així ha sigut obrir la finestra, no entenc una altra manera de fer-ho”
CARME - PROFESSORA DE SECUNDÀRIA
Al poble se sap tot: “Sentíem a dir que els de Les Vinyes -només es fa fins a l’ESO- punxaríem al batxillerat perquè havíem estudiat per projectes i no sabíem el temari”, explica el Javi, un exalumne del centre. “Però la realitat és que no vam tenir cap problema en un institut més tradicional amb llibres de text, un professor que parla i alumnes que memoritzen i es preparen per a la selectivitat. El drama era personal, no em motivava gens aquella manera de fer”, afegeix. Ara estudia primer de cinema i mitjans audiovisuals a l’Escac. A l’ESO criticava que no servia per a res el que feien però, passat el temps, els coneixements que està aplicant a la vida acadèmica i personal en gran part els ha après a Les Vinyes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada