Tutorització interetapes. Els allumes són els mestres.

El col·legi públic del barri de Sansomendi (Vitoria- Gasteiz) era un dels que pitjors resultats treia de la zona. Abarca des d´infantil fins a secundària. 

Després que la nova directora hagués creat un equip docent interdisciplinari es va iniciar un nou projecte anomenat de TUTORITZACIÓ INTERETAPES, en el que els majors fan de mestres dels petits i que ha donat uns resultats extraordinaris a un barri on la major part de les famílies no tenen estudis.  Com diu la directora: "El cercle de l´aprenentatge es tanca quan és capaç d'explicar allò que ha après"


  • Durant una hora a la setmana els alumnes de cicle superior i ESO fan de mestres dels de primària i infantil. S´agrupen en petits grups, de manera que cada grup té un "professor". Abans d´impartir la classe els majors reben formació no només relacionada amb els continguts sinó de didàctica: com explicar i com respondre davant els dubtes. 
  • Ademés fan apadrinament lector
  • Apadrinament de laboratori. Aprenen a emprar microscopis i a fer experiments (formular hipòtesi, pensar com la validaran...)

Segons la directora, és una injecció d´autoestima pels grans, perquè han d´assumir una responsabilitat que els hi demostra el que valen. 

Ademés compten amb voluntaris (estudiants de magisteri i treball social) que ajuden a donar suport. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada